Doelstelling

-Het organiseren van activiteiten op sociaal- cultureel gebied voor alle bewoners, dus van jong tot

oud, van de Heesterbuurt

-het verbeteren van het leefmilieu in de ruimste zin van het woord

-het bevorderen van de contacten tussen de buurtbewoners

-het exploiteren van een verenigingsgebouw

Zo ontwikkelde buurt & wijkvereniging Jasmijn voor de ouderen activiteiten in de trend van kaarten, bingo, naaiclub, visclub, kienen en voor de kinderen middagbingo en kinderkermis.

Deze activiteiten worden zowel in de middag als ’s avonds georganiseerd.

Daarnaast neemt buurt & wijkvereniging Jasmijn deel aan de Nationale Dodenherdenking en de Nationale Straatspeeldag.

Het is naar de mening van buurt & wijkvereniging Jasmijn van het grootste belang ouderen actief te laten meedoen aan activiteiten, teneinde vereenzaming tegen te gaan en de sociale contacten te verstevigen. Al deze activiteiten worden met de vrijwilligers van de Jasmijnvereniging uitgevoerd.

Er is een nauwe samenwerking met het Wijkberaad Heesterbuurt en Xtra.